Nyt og forbedret lys på tennisbaner

Det er en glæde at kunne meddele, at bestyrelsen har besluttet, jvf. orientering på generalforsamlingen i foråret, at igangsætte installering af et lysanlæg på tennisbane 3 og 4, og samtidig opgradere den eksisterende belysning på tennisbane 1 og 2. Hermed vil alle fire tennisbaner få en ensartet lysdækning svarende til belysningen på padelbanerne.

Dette vil give væsentlig bedre spilmuligheder om aftenen i det tidlige forår samt i efteråret, ligesom en egentlig sæsonforlængelse pga. ændrede klimaforhold bedre vil kunne udnyttes.

Der er til finansieringen modtaget donationer fra Norlys Vækstpulje, DIF og DGI´s Foreningspulje, Nordea Fonden, Sparekassen Danmark Vendsyssel Fonden, Brønderslev Kommunes Anlægspulje, Rotary Brønderslev, samt Ø. Brønderslev Sparekasses Fond, suppleret med klubbens egen midler.

Der er endvidere meddelt byggetilladelse til lysanlægget fra Brønderslev Kommune efter en forudgående nabohøring.

Anlægget leveres af LITE LED, Nørresundby, der også har forestået rådgivning af bestyrelsen vedr. den tekniske løsning som samarbejdspartner med Dansk Tennis Forbund. Selve installationen af lysanlægget forestås af Mariendal, Brønderslev.

Arbejdet er planlagt til udførelse i uge 43, hvor det vil være nødvendigt at lukke tennisbanerne ned i et vist omfang, og der vil blive udmeldt nærmere herom.

I forbindelse med installationen er der mindre arbejder som klubben selv skal forestå, herunder fjernelse og retablering af rødt grus hvor masterne skal nedgraves, nedgravning af et kabel fra klubhuset under fliserne til mast på bane 1, samt assistance med at bære masterne ind på anlægget. Vi håber, at der er medlemmer som vil bidrage med en hjælpende hånd hertil.

Tilbud om hjælp til ovenstående samt spørgsmål i øvrigt vedr. denne orientering kan sendes til Arne Kjærsgaard på SMS 2678 6498 eller mail formand@bronderslevtennisklub.dk.

BESTYRELSEN